• Gratis verzendingGratis verzending: NL vanaf € 99 | BE vanaf € 150
  • BezorgingBestel vóór 16:00 uur, morgen bezorgd
  • Bestel zonder accountMakkelijk en snel bestellen zonder account
  • PostNL-puntLaat je bestelling afleveren bij een PostNL-punt
  • Gratis verzendingGratis verzending: NL vanaf € 99 | BE vanaf € 150
  • BezorgingBestel vóór 16:00 uur, morgen bezorgd
  • Bestel zonder accountMakkelijk en snel bestellen zonder account
  • PostNL-puntLaat je bestelling afleveren bij een PostNL-punt

Retourneren & Ruilen - Lamponderdelen.nl

Retourneren (herroepingsrecht – 14 dagen ):

Ben je niet helemaal tevreden met je bestelling, of is er een product niet naar verwachting? Dan kun je binnen 14 dagen bedenktijd (herroepingsrecht) je bestelling of het product naar ons retourneren. Deze 14 dagen bedenktijd gaan in op de dag dat de bestelling door PostNL bij jou is afgeleverd.

Als je jouw gehele bestelling retourneert, krijg je het volledige factuurbedrag, inclusief verzendkosten, van ons teruggestort. Bij een gedeeltelijke retourzending worden de verzendkosten niet vergoed, en krijg je alleen het bedrag van de retourgestuurde producten teruggestort. De verzendkosten voor het retourneren van je zending zijn voor je eigen rekening.

Stuur je producten naar ons retour en daalt hierdoor het totale factuurbedrag van je bestelling onder de bestelwaarde voor gratis verzending? Dan zullen wij de verzendkosten van de gratis verzending alsnog berekenen en in mindering brengen op het terug te storten bedrag.

Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, sturen wij je een e-mail ter bevestiging naar het opgegeven e-mailadres. Na ontvangst van jouw retourzending zullen wij deze zo snel mogelijk controleren en verwerken. Voldoet de retourzending aan onze retourvoorwaarden, dan zullen wij het bedrag van de retourzending binnen 14 dagen terugstorten op je rekening.

Het retourneren van een zending is op je eigen risico. Het is daarom verstandig om je bewijs van verzending (track & trace-code) te bewaren totdat wij je retourzending hebben ontvangen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het zoekraken van retourzendingen die naar ons worden gestuurd. Indien er beschadigingen zijn opgetreden als gevolg van ondeugdelijke verzendverpakking, of indien het poststuk onvoldoende gefrankeerd is, behouden wij ons het recht om de retourzending te weigeren.

Let op: Alle op maat afgeknipte en gemaakte producten (zoals snoer, strijkijzersnoer en ketting) zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht en kunnen niet worden geretourneerd. Deze producten zijn speciaal op lengte voor jou afgemeten en worden niet retour genomen.

Bestel je zakelijk?
Het herroepingsrecht voor consumenten geldt enkel voor consumenten die een aankoop doen. Een bedrijf (ook een eenmanszaak) kan bij Lamponderdelen.nl geen aanspraak maken op het herroepingsrecht (bedenktijd) van 14 dagen voor consumenten.

Retourvoorwaarden:

  • Je mag een bestelling of product(en) binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.
  • Je zult voorzichtig omgaan met het product en de verpakking van het product.
  • Je zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken (om te testen) voor zover dat nodig is om te beoordelen of je het product wenst te behouden.
  • Indien je van het herroepingsrecht gebruikmaakt, zal je het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en onbeschadigde verpakking naar ons retourneren, volgens de retourinstructies die je hieronder op deze pagina kunt vinden.
  • Maak gebruik van ons retourformulier en voeg daar een kopie van je factuur bij.
  • Zorg ervoor dat de artikelen die je retourneert duidelijk vermeld staan op het retourformulier, inclusief de reden van retourneren.

Retourinstructies:

  • Stuur ons een e-mail met daarin je factuurnummer en geef in deze e-mail duidelijk aan dat je een retourzending naar ons gaat versturen.
  • Maak gebruik van ons retourformulier en vul alle gegevens duidelijk en leesbaar in op het retourformulier.
  • Maak een kopie van de factuur van je bestelling en voeg deze bij je retourformulier.
  • Verpak de producten die je retour gaat sturen zorgvuldig en maak gebruik van voldoende opvulmateriaal in de doos van je retourzending.
  • Stop het retourformulier en de kopie van je factuur in dezelfde doos als je retourzending.
  • Tape de doos van je retourzending goed dicht en vermeld daarna duidelijk leesbaar ons retouradres op de doos.
  • Je retourzending is ingepakt en staat klaar om te worden verstuurd. Geef het pakket af bij PostNL; de verzendkosten van je retourzending zijn voor eigen rekening.
  • Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat wij je retourzending in goede staat ontvangen. Wij raden je daarom aan om gebruik te maken van PostNL.

Ruilen:

Het kan zijn dat je een product hebt besteld dat toch net iets anders is dan je dacht. Helaas is het niet mogelijk om een product om te ruilen voor een ander product.

Wat je kunt doen, is het product dat je niet wenst te houden retourneren door middel van ons retourformulier (mits er aan de retourvoorwaarden wordt voldaan). Het product dat je wel wilt hebben, kun je dan vervolgens opnieuw bestellen via onze webshop. Voor meer informatie over het retourneren van je zending kun je het beste even onze retourvoorwaarden en retourinstructies bekijken.

[Download het retourformulier]

Veelgestelde vragen over Retourneren & Ruilen:

  • Wat is de retourtermijn?
    • Je mag een bestelling of producten binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.
      Deze 14 dagen bedenktijd gaan in op de dag dat de bestelling bij jou is afgeleverd door PostNL.
  • Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?
    • Alle op maat afgeknipte en gemaakte producten (zoals snoer, strijkijzersnoer en ketting) zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht en kunnen niet worden geretourneerd. Deze producten zijn speciaal op lengte voor jou afgemeten en worden niet retour genomen.
  • Wie betaalt de verzendkosten voor het retourneren?
    • De verzendkosten voor het retourneren van je zending zijn voor je eigen rekening, tenzij anders is afgesproken. Het retourneren van een zending is op eigen risico. Wij raden daarom aan om je verzendbewijs (track & trace-code) goed te bewaren totdat wij je retourzending hebben ontvangen.
  • Hoe weet ik of jullie mijn retourzending hebben ontvangen?
    • Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, sturen wij een e-mail ter bevestiging naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. In deze e-mail vind je verdere informatie over de verwerking van jouw retour.

      Houd er rekening mee dat de verwerking van een retourzending enkele werkdagen kan duren. Heb je na vijf werkdagen nog geen bevestiging ontvangen? Controleer dan je map met ongewenste e-mail (spambox) of neem contact met ons op.

  • Hoe lang duurt het voordat ik de terugbetaling van de retourzending op mijn rekening ontvang?
    • Na ontvangst van jouw retourzending zullen wij deze zo snel mogelijk controleren en verwerken. Voldoet de retourzending aan onze retourvoorwaarden, dan storten wij het bedrag van de retourzending binnen 14 dagen terug op je rekening.

      Houd er rekening mee dat de terugbetaling alleen kan plaatsvinden nadat wij de retourzending hebben gecontroleerd en goedgekeurd. Het is daarom van groot belang dat je je retourzending zorgvuldig verpakt om beschadigingen te voorkomen. Het retourneren van een zending is op je eigen risico. Het is daarom verstandig om je bewijs van verzending (track & trace-code) te bewaren totdat wij je retourzending hebben ontvangen.
      Wij zijn niet verantwoordelijk voor het zoekraken van retourzendingen die naar ons worden gestuurd. Indien er beschadigingen zijn opgetreden als gevolg van ondeugdelijke verzendverpakking, of indien het poststuk onvoldoende gefrankeerd is, behouden wij ons het recht voor om de retourzending te weigeren.

      Als je na 14 dagen geen terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.